زبان c# (بخوانید سی شارپ)که توسط شرکت ماکروسافت ابداع و توسعه یافته است یک زبان همه منظوره و شئ گرا است.  نرم افزار های متنوع و گوناگونی از جمله نرم افزار های اداری و برنامه های کاربردی تحت وب گرفته تا نرم افزار های تلفن همراه و بازی های کامپیوتری را میتوان با یادگیری این زبان برنامه نویسی نوشت. یادگیری این زبان برنامه نویسی آسان و جالب است در واقع شاید برای اولین بار برای فراگرفتن یک زبان کمی به مشکل بر بخوریم اما وقتی قواعد کلی برنامه ها را یاد گرفتیم یاد گیری بعد از آن مثل آب خوردن میشود به دلیل این که زبان های برنامه نویسی تا حدودی شبیه هم هستند.

 به ادامه مطلب بروید...

زبان c#  شباههت زیادی به زبان های C++ و java دارد در واقع میتوان گفت این زبان از این دو متولد شده است! شئ گرایی آن را از جاوا به ارث برده و حاوی بسیاری از جنبه های سی پلاس پلاس است.

زبان های برنامه نویسی از نظر نزدیکی به زبان محاوره انسان به سه سطح تقسیم میشوند :

  • زبان های سطح پایین (که به زبان پردازشگر رایانه نزدیک میباشند و از زبان محاوره انسان دور هستند )
  • زبان های سطح بالا (زبان های برنامه نویسی که به زبان محاوره نزدیک باشند از این دسته هستند )
  • زبان های سطح میانی (که بین زبان های سطح بالا و سطح پایین قرار داردند و برای دسترسی راحت تر به سخت افزار پیش بینی شده اند زبان c از جمله این زبان هاست )

زبان csharp از جمله  زبان های سطح بالا میباشد.

یکی از ویژگی های بارز آن نسبت به سایر زبان ها گفتن لحظه به لحظه خطی هاست این قابلیت به ما این امکان را میدهد که در حین نوشتن دستورات از خطی های آن با خبر شده و آن را تصحیح کنیم.

بر خلاف زبان جاوا که متن باز (open source) است زبان سی شارپ در اختیار سازنده آن یعنی شرکت ماکروسافت است.


در هنگام کدنویسی دستورات سی شارپ باید نسبت به کوچک بودن و بزگ بودن حروف (case sensitive) توجه کرد زیرا سی شارپ هنگام ترجمه و همچنین اجرای برنامه دقت زیادی بر روی تطبیق وبه کار گیری داده ها و حروف کوچک و بزرگ دارد میتوان گفت سی شارپ کمی سخت گیر است.